0

Regulamin sklepu internetowego na Słowacji

Rynek e-commerce na Słowacji dynamicznie się rozwija. Zakładając sklep internetowy na Słowacji, musisz znać jego charakterystykę, a on jest niezwykle prężny w stosunku do liczby mieszkańców. Dostęp do internetu na Słowacji jest na poziomie 85 proc. obywateli (w Polsce niecałe 80%), a całkowita liczba klientów sklepów internetowych w zeszłym roku wyniosła prawie 4 miliona przy 5,45 miliona mieszkańców, co pokazuje duże zaangażowanie w zakupy online u naszych sąsiadów i stanowi ciekawy kierunek na ekspansję. Jak wynika z szacunkowych danych, sprzedaż online w tym kraju w 2023 roku to około 2,3 mld dolarów, która odpowiada za 9% całej sprzedaży na słowackim rynku. Największym zainteresowaniem cieszą się takie produkty jak media i elektronika z wynikiem 32,9% przychodów słowackiego e-commerce. Na drugim miejscu znalazła się żywność i higiena osobista, a dalej meble, sprzęt AGD i zabawki. Bardzo ważnym czynnikiem jest niska cena i dostępność towaru. Chcąc świadczyć usługi drogą elektroniczną w innych krajach niż Polska, trzeba wziąć jednak pod uwagę obowiązujące tam prawo i uwarunkowania kulturowe. Z perspektywy prawnej dla e-sklepu najważniejszy jest regulamin sklepu internetowego na Słowacji. Sklep internetowy na Słowacji można założyć jako polski przedsiębiorca lub też przenosząc część działalności czy całość na terytorium Słowacji. W tym drugim przypadku występujecie już jako słowaccy przedsiębiorcy. Bez względu na opcję regulamin sklepu internetowego po słowacku to nie tylko tłumaczenie, ale dostosowanie do prawa słowackiego, podobnie jak w Czechach do prawa czeskiego. Regulamin musi opisywać cały mechanizm działania i funkcjonowania e-sklepu, stosunek umowny pomiędzy klientem i sprzedawcą zgodnie z prawem, ich prawa i obowiązki. Są to informacje, które sprzedawca ma obowiązek przekazać konsumentowi, ale także zasady, na jakich odbywa się cały proces kupna-sprzedaży. Regulamin sklepu internetowego na Słowacji musi się do tego kompleksowo odnosić zgodnie z prawem obowiązujących na Słowacji i prawem UE, co zostanie szczegółowo opisane poniżej. W związku z powyższym zamierzając rozszerzać sprzedaż na rynek SK należy uwzględniać całość kwestii opisanych powyżej.

Jak założyć sklep internetowy na rynku słowackim zgodnie z prawem? Tłumaczenie czy nowy Regulamin sklepu internetowego na Słowacji?

Zawarcie umowy sprzedaży jest równoznaczne z przestrzeganiem zasad, które zostały w niej zawarte. Wielu przedsiębiorców decyduje się na tłumaczenie regulaminów z języka polskiego na język obcy. Nie jest to dobre i bezpieczne rozwiązanie. Problemem jest niedopasowanie treści dokumentu do zasad zakupu online, które są znane odbiorcy z jego rodzimego rynku. W konsekwencji regulamin może być dla niego niezrozumiały. Ponadto aspekty prawne różnią na Słowacji, pomimo ujednoliconego prawa unijnego.  Ważne jest więc, aby dostarczyć klientowi taki dokument, który będzie on mógł bez problemu zinterpretować. Trzeba więc go dostosować nie tylko pod względem prawnym, ale i językowym oraz kulturowym. Zatem samo tłumaczenie polskiego regulaminu spowoduje tylko w konsekwencji, iż będzie on niezgodny z regulacjami słowackimi, za co grożą sankcje, w tym finansowe. Jeżeli zakładasz sklep internetowy na Słowacji, regulamin musi być dostosowany do prawa słowackiego, ponieważ główny rynek odbiorców to kupujący konsumenci ze Słowacji. Zatem sprzedaż skierowana do nich musi mieć zabezpieczenie w postaci profesjonalnego wdrożenia prawnego według prawa słowackiego, z uwzględnieniem europejskiego. Przygotujemy dla Ciebie profesjonalny regulamin sklepu internetowego na Słowacji w języku słowackim oraz z uwzględnieniem obowiązującego prawa na Słowacji.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego na Słowacji?

Przede wszystkim regulamin i inne dokumenty prawne muszą być przygotowane zgodnie z prawem słowackim. Regulamin sklepu internetowego po słowacku powinien uwzględniać:

  1. dane firmy i osoby sprzedającej
  2. informacje o sprzedawanych produktach, co jest przedmiotem transakcji, krótka charakterystyka
  3. warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
  4. sposób składania zamówienia w sklepie
  5. formy płatności i dostawy
  6. sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  7. prawa odstąpienia od umowy (wzór formularza odstąpienia od umowy i wskazanie miejsca na stronie www, w którym się on znajduje)
  8. Ochrona danych osobowych jest szczegółowo opisywana w politykach prywatności.

Regulamin sklepu internetowego po słowacku a dyrektywa Omnibus?

Regulamin sklepu internetowego na Słowacji musi uwzględniać nowe regulacje prawne wynikające z dyrektywy Omnibus. Europejskie regulacje wprowadzają konieczność dostosowania informatycznego sklepu w zakresie produktów, znajdujących się w promocji i szereg zmian szczegółowych w samych regulaminach, począwszy od nowych definicji (usługi cyfrowe, treści cyfrowe, produkty z elementami cyfrowymi). Regulamin sklepu po słowacku musi się zmienić w płaszczyźnie odpowiedzialności za wady produktów, wydłużenia terminów oraz rozszerzenia uprawnień konsumenckich. W związku z powyższym regulamin sklepu internetowego po słowacku musi uwzględniać regulacje europejskie, które są implementowane do krajowych porządków prawnych.

Regulamin sklepu na Kaufland Słowacja

Marketplace Kaufland bardzo prężnie się rozwija oprócz swoich detalicznych sklepów stacjonarnych. W 2023 Kaufland rozszerzył możliwość sprzedaży na rynek czeski i słowacki, ułatwiając rozszerzenie biznesu Sprzedawcom, którzy posiadali już konto na niemieckim Kauflandzie. W odniesieniu do Kaufland Słowacja występuje tutaj obowiązkowy cały pakiet dokumentacji prawnej, który jest tożsamy z analogicznymi wymogami z Kaufland.de i Kaufland.cz, tylko w odniesieniu do kaufland.sk dokumenty prawne powinny być przygotowane wedle prawa słowackiego. Najważniejszy jest regulamin sklepu na Kaufland na Słowacji tzw. (Všeobecné obchodné podmienky). Oprócz najważniejszego dokumentu w ramach pakietu niezbędna jest Polityka prywatności, Polityka zwrotów i Nota informacyjna ze stopką firmy wedle prawa słowackiego oraz zgodne z Regulaminem Kaufland.). Nasz serwis prawniczy wraz z Kancelarią prawną służy pomocą we wdrożeniu na kaufland.sk.

Zamierzasz sprzedawać na Słowacji zgodnie z prawem? Potrzebujesz profesjonalny regulamin sklepu internetowego na Słowacji? Nasz serwis prawniczy wraz z Kancelarią prawną pomoże w kompleksowym wdrożeniu Państwa dedykowanych sklepów bądź sprzedaży na dany marketplace np. kaufland.sk. Przygotujemy dla Ciebie wszystkie dokumenty w języku słowackim oraz z uwzględnieniem obowiązującego prawa na Słowacji.

  • Profesjonalna dokumentacja prawna do sklepów internetowych i marketplace’ów na lokalny rynek.
  • Od Kancelarii Prawnej z doświadczeniem w zagranicznym e-commerce.
  • Zawodowi Radcy prawni.
  • Wieloletnie doświadczenie prawne na rynkach zdobyte przy współpracy z zagranicznymi prawnikami.
  • Działamo probiznesowo. To nie są szablonowe dokumenty, ale zawsze stricte zindywidualizowana i profesjonalna dokumentacja prawna.
  • To nie są zwykłe tłumaczenia, ale profesjonalna dokumentacja wedle prawa obcego w języku obcym docelowym.
  • Standardy europejskie.
Wyślij do wyceny

    Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez administratora danych PRAWOHUB SP. Z O.O., Os. Błękitne 31 A, 58-200 Dzierżoniów, Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu , IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000660445 REGON 366421910 NIP 8822126091, kapitał zakładowy 50.000,00 zł w celach związanych z udzieleniem odpowiedzi na Państwa żądanie zgłoszone za pośrednictwem formularza . Przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych, prawo ich sprostowania, prawo usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych lub sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu udzielenia odpowiedzi na Państwa żądanie. Więcej informacji zostało zawartych w Politykę Prywatności

    WŁĄCZ BEZPIECZEŃSTWO NA CO DZIEŃ – WYBIERZ KORZYSTNY ABONAMENT
    SMART ABONAMENT

    ZAUFALI NAM M.IN

    W Polsce i za granicą