Zakładając sklep internetowy na Słowacji, musisz znać charakterystykę tamtego rynku e-commerce, a on jest niezwykle prężny w stosunku do liczby mieszkańców. Dostęp do internetu na Słowacji jest na poziomie 85 proc. obywateli (w Polsce niecałe 80 %), a całkowita liczba klientów sklepów internetowych w zeszłym roku wyniosła prawie 4 miliona przy 5,45 miliona mieszkańców, co pokazuje duże zaangażowanie w zakupy online u naszych sąsiadów i stanowi ciekawy kierunek na ekspansję. Z perspektywy prawnej dla e-sklepu najważniejszy jest regulamin sklepu internetowego na Słowacji. Sklep internetowy na Słowacji można założyć jako polski przedsiębiorca lub też przenosząc część działalności czy całość na terytorium Słowacji. W tym drugim przypadku występujecie już jako słowaccy przedsiębiorcy. Bez względu na opcję regulamin sklepu internetowego na Słowacji musi być dostosowany do prawa słowackiego, podobnie jak w Czechach do czeskiego. Regulamin sklepu internetowego po słowacku to nie tylko zwykłe tłumaczenie polskiego dokumentu na język słowacki, ale prawne dostosowanie do prawa słowackiego. Zatem samo tłumaczenie polskiego regulaminu spowoduje tylko w konsekwencji, iż będzie on niezgodny z regulacjami słowackimi, za co grożą sankcje, w tym finansowe. Jeżeli zakładasz sklep internetowy na Słowacji, regulamin musi być dostosowany do prawa słowackiego, ponieważ główny rynek odbiorców to kupujący konsumenci (i przedsiębiorcy) ze Słowacji. Zatem sprzedaż skierowana do nich musi mieć zabezpieczenie w postaci profesjonalnego wdrożenia prawnego według prawa słowackiego, z uwzględnieniem europejskiego. Zespół Eprawohub.pl przygotuje dla Ciebie profesjonalny regulamin sklepu internetowego na Słowacji czy w Czechach, jak również w innych językach według ich prawa obcego. Nasze dokumenty prawne opracowywane są we współpracy z zawodowymi prawnikami tj. radcami prawnymi oraz adwokatami, którzy mają doświadczenie na zagranicznych rynkach.