Kaufland jest utożsamiany z niemiecką siecią marketów, występującą w ośmiu krajach ze swoimi licznymi sklepami stacjonarnymi. Jednakże Kaufland bardzo dobrze rozwija również swój marketplace (kaufland.de), stając się powoli konkurencją na rynku niemieckim do ebay.de czy amazon.de. Sprzedaż za pośrednictwem marketplace jest dobrym kanałem sprzedażowym, co potwierdza w naszym kraju sukces allegro. Sprzedaż z kolei przez zagraniczny marketplace stanowi dla sprzedawców internetowych w Polsce dobra platformę do rozpoczęcia sprzedaży na zagranicznych rynkach i często poprzedza uruchomienie dedykowanych sklepów internetowych w innych krajach np. w Niemczech, w Czechach czy na Słowacji. Kaufland jako marketplace udostępnia możliwość sprzedaży pod odbiorców w Niemczech, Czechach i na Słowacji, ułatwiając sprzedawcom wejście na rynki obce. Kaufland jako marketplace jest bardzo uporządkowany pod względem prawnym i każdy sprzedawca powinien posiadać profesjonalny Regulamin sprzedaży na Kaufland zgodny z prawem obcym(odpowiednio niemieckim, czeskim i słowackim) oraz co istotne regulaminem samej Platformy Kaufland.
Rozpoczynając sprzedaż na niemieckim Kauflandzie należy przejść cały proces zakładania, a następnie weryfikacji konta Sprzedawcy. Ponadto niezbędny jest wymagany pakiet dokumentów prawnych, który również jest weryfikowany przez Kaufland. Najważniejszy jest regulamin sprzedaży na Kaufland (AGB), który reguluje najważniejsze kwestie operacyjne, w tym procedurę zawierania umowy czy dostawy towaru. Jednocześnie Regulamin określa prawne gwarancje i procedurę reklamacyjną oraz odpowiedzialność prawną wedle prawa niemieckiego. Polityka zwrotów jest regulowana osobnym dokumentem prawny. Ponadto niezbędna jest Polityka prywatności zgodna z RODO i prawem niemieckim oraz Nota informacyjna ze stopką firmy -tzw. Impressum. Nasza Kancelaria przygotowuje cały profesjonalny pakiet dokumentów prawnych, który stanowi wdrożenie wedle prawa niemieckiego i Regulaminu (AGB) samej platformy Kaufland. Co istotne Regulaminy danych marketplaców są odmienne i nie można stosować zamiennie dokumentacji prawnej z Kaufland od E-bay czy Amazon, jak również ze sklepu internetowego do sprzedaży na marketplace.
W 2023 r. marketplace Kaufland w ramach internacjonalizacji rozszerzył możliwość sprzedaży również na rynek Czeski i Słowacki, ułatwiając wejście na te rynki Sprzedawcom, którzy posiadali już konto na niemieckim Kauflandzie. Rozszerzanie działalności na rynki naszych sąsiadów to bardzo dobry kierunek na ekspansję biznesu w ramach e-commerce zarówno przez marketplace, jak również dedykowane sklepy pod odbiorców w Czechach i na Słowacji. Co istotne dokumentacja prawna powinna być zgodna z prawem czeskim na kaufland.cz oraz odpowiednio prawem słowackim na kaufland.sk. Najważniejszy jest regulamin sprzedaży na Kaufland w Czechach-Všeobecné Obchodní podmínky, a na Słowacji -Všeobecné obchodné podmienky. Oprócz najważniejszego dokumentu w ramach pakietu niezbędna jest Polityka prywatności , Polityka zwrotów i Nota informacyjna ze stopką firmy wedle prawa odpowiednio czeskiego i słowackiego oraz zgodne z Regulaminem Kaufland. Konstrukcyjnie Kaufland jako marketplace w sposób tożsamy określił wymogi dla Sprzedawców co do 4 dokumentów prawnych, ale różnice występują w treści oraz w prawie obowiązującym w danym kraju.
Nasza Kancelaria w sposób kompleksowy przygotowuje pakiet dokumentacji prawnej zgodny z prawem obcym odpowiednio niemieckim, czeskim, słowackim pod marketplace Kaufland. Nie ulega kwestii, iż Kaufland stwarza możliwość wejścia jednocześnie na 3 rynki obce dla polskich sprzedawców internetowych. Sprzedaż na marketplace na zagraniczne rynki to dobry krok w kierunku dedykowanych sklepów internetowych w tych krajach, w czym również służymy pomoca dla klientów. Regulaminy sklepów internetowych w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz całe pakiety dokumentów są odmienne od tej wymaganej na dany marketplace, pomimo tożsamości w nazewnictwie.