Każdy sprzedawca internetowy musi być świadomy swoich obowiązków w branży e-commerce. Branża ta niesie za sobą nie tylko potężne możliwości, ale również obowiązki prawne. Dlatego w tym wpisie postaramy się skrótowo wskazać co musi zawierać Wasz regulamin sklepu internetowego, aby spełniał wymogi prawne.
W pierwszej kolejności profesjonalny regulamin sklepu internetowego musi zawierać informacje o Was samych czyli o sprzedawcy internetowym. Przede wszystkim dane firmy wraz z danymi kontaktowymi. Jest to wypełnienie obowiązków informacyjnych wynikających z różnych ustaw i RODO. Klient musi wiedzieć z kim ma do czynienia.
Regulamin musi wskazywać jakiego rodzaju będą świadczone usługi drogą elektroniczną (np. usługa konta użytkownika w Waszym sklepie). Ponadto regulamin sklepu internetowego musi opisywać cały proces zawierania umowy sprzedaży, włącznie na końcu ze wskazaniem, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Najlepiej w formularzu zamówienia posiadać przycisk kupuję i płacę lub zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
Ponadto należy w regulaminie wskazać szczegółowe warunki dostawy i płatności w Waszym sklepie. Szczegóły można opisać w określonych zakładkach na stronie www. Np. kurier x, płatność za pobraniem i poprzez operatora płatności etc.
Regulamin e-sklepu musi również zawierać informacje prokonsumenckie czyli kwestie prawa do odstąpienia od umowy oraz procedury reklamacyjne.
Inną niezwykle ważną kwestią w erze RODO jest ochrona danych osobowych. Nasz zespół prawny eprawohub.pl przyjmuje następującą formułę w obszarze regulaminu. Większość postanowień w tym temacie przeniesionych jest do polityki prywatności i cookies, natomiast w samym regulaminie najczęściej ograniczamy się do ogólnych postanowień.
W profesjonalnym regulaminie sklepu internetowego zawiera się również inne postanowienia m.in. dotyczące praw autorskich, odpowiedzialności, właściwego prawa.
Ponadto regulamin nie może zawierać klauzul abuzywnych czyli niedozwolonych. Musisz pamiętać, iż wadliwy prawnie regulamin sklepu internetowego może doprowadzić do kar pieniężnych w wysokości nawet 10 % przychodu za poprzedni rok obrotowy, jak również dać Twoim klientom z automatu aż 12 miesięcy na zwrot towaru. Dlatego zalecamy klientom, aby korzystali z profesjonalnych usług takich jak nasza platforma eprawohub.pl, która zapewni Wam profesjonalne usługi w zakresie Wszelkich regulaminów dla e-commerce. https://eprawohub.pl/kategoria-produktu/regulaminy/